Fandom

Legends-30px30px-Ära-Sith30px-Ära-Real

Erläuterung: Handlung und ggf. etc. fehlt. JP-Corran-Horn (Diskussion) 18:59, 2. Jun. 2013 (UTC)

Der Wächter ist das sechste von mehreren begleitenden E-Books der Reihe Der Vergessene Stamm der Sith zur Buchreihe Das Verhängnis der Jedi-Ritter aus dem Verlag Del Rey, verfasst von Autor John Jackson Miller. Die Geschichte spielt zur Zeit der Alten Sith-Kriege um 3960 VSY. Es ist seit Februar 2011 kostenlos zum Download verfügbar.

Auf Deutsch ist die Geschichte am 15. April 2013 im Sammelband Der Vergessene Stamm der Sith – Storys erschienen.

Inhaltsangabe des Verlags (Original)

Cast into slavery by the machinations of the Sith, Ori Kitai believes she's found her way back into the Lost Tribe -- and perhaps a whole lot more. Ori's discovery of a second starship gives her the opportunity to avenge the humiliations heaped on her family by the decrepit Grand Lord. Indeed, she could turn their entire society upside down -- offering escape from their planetary prison. But Ori encounters resistance from a surprising person: the seemingly humble farmer who took her in: a man with a secret past and an agenda of his own. He cannot allow Ori Kitai to unleash the Lost Tribe on an unsuspecting galaxy. But how can he stop the woman he loves without destroying them both?

Dramatis personae

Weblinks

Einzelnachweise

Stream the best stories.

Get Disney+